Skip to main content
_Articole

Servicii de furnizare de echipamente pentru companii care au câștigat fonduri europene

Ești antreprenor și ai câștigat un proiect cu fonduri europene? Atunci știi că partea cea mai dificilă nu a trecut. Urmează implementarea planului, etapă în cadrul căreia vorbim despre achiziționarea și furnizarea echipamentelor (indiferent de specificul afacerii, de la aparatură pentru restaurante ori cofetării, până la buldoexcavatoare sau utilaje de mari dimensiuni pentru firme din domeniul construcțiilor) ori soluțiilor IT necesare – o adevărată provocare pentru organizații și companii. 

Procesul de achiziție este unul complex, ce presupune respectarea unor cerințe clare pentru a asigura conformitatea și eficiența echipamentelor în cadrul activităților de zi cu zi ale întreprinderii. De aceea trebuie să recunoaștem: pentru a parcurge cu succes această etapă sunt necesare cunoștințe de specialitate și experiență în domeniu. În caz contrar, sunt posibile întârzieri în punerea în aplicare a proiectului, care duc la probleme mai grave, cum ar fi pierderile financiare.

Cele de mai sus sunt motive suficient de puternice pentru a le recomanda celor care au accesat fonduri europene să lucreze cu specialiști în domeniul achizițiilor de echipamente, care să gestioneze eficient toate etapele acestui proces.





Etapele achiziției de echipamente

Cumpărarea echipamentelor pentru un proiect pe fonduri europene înseamnă parcurgerea mai multor etape:

  • Consultanță și planificare, pas care include identificarea nevoilor specifice ale proiectului
  • selectarea furnizorilor 
  • negocierea condițiilor și a prețurilor
  • livrarea și instalarea echipamentelor
  • monitorizarea echipamentelor și eficienței acestora

Consultanță și planificare: specialiști cu experiență în domeniu oferă consultanță organizației/companiei care accesează fonduri europene pentru a identifica echipamentele necesare implementării proiectului și pentru a stabili bugetul estimat.

Selectarea furnizorilor: după aprobarea proiectului, consultanții le oferă clienților portofolii cu producători de echipamente, dintre care sunt selectați cei care oferă aparatele ori utilajele ce se pliază pe obiectivele proiectului. 

Negocierea condițiilor și a prețurilor: achizițiile de echipamente trebuie realizate printr-o procedură transparentă și prin respectarea unor condiții de selecție clare, care, în cazul instituțiilor publice, includ organizarea de licitații sau concursuri de oferte. Sunt negociate prețurile, condițiile tehnice și cele de livrare și este semnat contractul cu furnizorul selectat. 

Livrarea și implementarea: furnizorul selectat va livra echipamentele în locul specificat de beneficiar. Uneori, livrarea include și instalarea aparaturii, asigurându-se configurarea corespunzătoare pentru o utilizare eficientă. De asemenea, pot exista cerințe de instruire/formare a angajaților pentru utilizarea corectă a echipamentelor respective.

Monitorizare și întreținere: specialiștii care asistă beneficiarul obțin de la producătorii/furnizorii de echipamente servicii de întreținere și suport tehnic pe termen lung. Sunt generate și rapoarte periodice privind utilizarea echipamentelor, care trebuie transmise autorităților pentru monitorizarea progresului proiectului. În plus, se urmărește ca toate cheltuielile să fie corect documentate și conforme cu cerințele programului de finanțare.

IMPORTANT: Companiile trebuie să păstreze documentele care dovedesc achizițiile (facturi, contracte, rapoarte de livrare) pentru a putea justifica utilizarea fondurilor europene.

Suntec: furnizor complet de echipamente

Cu o experiență vastă în domeniul proiectelor cu fonduri europene și a furnizării echipamentelor necesare implementării acestora, specialiștii Suntec oferă servicii complete, personalizate și integrate în acest sens. Prin colaborarea cu noi, veți beneficia de consultanță adaptată nevoilor fiecărui proiect, soluții complete pentru întregul proces de achiziție și un portofoliu de furnizori și producători. 

  • Oferta Suntec în privința furnizării de echipamente: 
  • negocierea unor condiții avantajoase și coordonarea livrării și instalării echipamentelor, fiind furnizor complet pentru clienții săi.
  • facilitarea procesului de accesare a fondurilor necesare pentru creditul-punte de care antreprenorul are nevoie pentru achiziții. Suntec îi pune în legătură pe clienți cu băncile care oferă credite speciale pentru proiectele cu fonduri europene.
  • recomandarea unor colaboratori care vin cu prețuri avantajoase pentru cursurile de formare, dar și a unor firme de asigurare pentru echipamente.



Ești interesat de oferta Suntec? Cere toate informațiile pe care le dorești.