Skip to main content
_Articole

Servicii de furnizare de echipamente pentru companii care au câștigat fonduri europene

Suntec vine în sprijinul organizațiilor și întreprinderilor care vor să acceseze fonduri pentru digitalizarea activității și oferă servicii complete de realizare a celor două audituri de maturitate prevăzute de proiectele de digitalizare.

  • Auditul înaintea depunerii cererii de finanțare

Analiza pe care o vom face în acest stadiu va viza gradul de digitalizare al solicitantului înainte de depunerea proiectului, scopul fiind acela de a stabili cele mai bune soluții tehnice pe care le recomandăm pentru a fi cumpărate cu fondurile alocate prin proiect.

În această etapă urmărim îndeplinirea criteriilor DESI (indicele economiei și societății digitale). Mai jos aveți detalii* despre aceste criterii de digitalizare și informațiile care ne sunt necesare pentru auditul IT de maturitate. 

În urma auditului pre-implementare clienții noștri vor primi un raport de audit, în care sunt evidențiate punctele forte și punctele slabe ale companiei, din punct de vedere al digitalizării, împreună cu recomandări de îmbunătățire.

  • Auditul la finalul implementării proiectului

Această examinare este importantă pentru a certifica faptul că proiectul de digitalizare a îndeplinit criteriile de performanță și conformitate indicate prin cererea de finanțare. După faza de implementare a proiectului, specialiștii Suntec vor verifica progresele realizate în urma achizițiilor făcute și a aplicării soluțiilor digitale.

Și în cadrul acestei etape va fi folosită lista indicatorilor de intensitate digitală DESI 2019.

Auditul de maturitate digitală realizat de Suntec nu presupune doar o simplă evaluare, ci reprezintă un ghid practic în privința evoluției digitale a companiilor.



Criteriile DESI pentru auditul de maturitate digitală

  1. Peste 50% dintre angajații companiei/organizației folosesc computere cu acces la internet în scopuri de afaceri.

2. Mai mult de 20% dintre salariații întreprinderii au asigurat, în scopuri de afaceri, un device mobil care permite conexiunea la internet prin rețele de telefonie mobilă.

3. Viteza de download contractată a celei mai rapide conexiuni de internet la linie fixă este de cel puțin 30 Mb/s.

4. Compania deține o pagină de internet.

5. Compania are un website cu funcții avansate, ceea ce presupune ca prin intermediul paginii online să fie oferite cel puțin una din următoarele caracteristici:

  • prețuri și descrierea bunurilor sau serviciilor;
  • vizitatorii au posibilitatea să-și personalizeze online produsele sau serviciile dorite;
  • posibilitatea de a urmări online stadiul comenzilor plasate;
  • conținut personalizat pentru vizitatorii fideli.

6. Site-ul web al întreprinderii oferă link-uri spre profilele afacerii de pe rețele de socializare sau face referiri la acestea.

7. Vânzările online ale întreprinderii reprezintă mai mult de 1% din cifra de afaceri totală, cu plata online sau offline. Sunt acceptate comenzile plasate pe site-uri, aplicații sau prin metode concepute special pentru primirea comenzilor; sunt excluse cele prin e-mail.

8. Vânzările web către consumatori privați (B2C) să ocupe mai mult de 10% din vânzările online ale companiei/organizației. 

9. În cadrul companiei sunt angajați specialiști IT&C.

10. Organizația/compania achiziționează servicii cloud computing, sofisticate sau intermediare. Soluțiile implementate pot fi cloud privat, cloud public sau cloud hibrid.

11. Întreprinderea emite facturi electronice, care sunt potrivite pentru procesare automată.

12. Compania cumpără publicitate pe internet.

PRECIZARE: Intensitatea digitală avansată este atinsă de companiile care îndeplinesc cel puțin 7 din cele 12 criterii de digitalizare.



Etapele auditului de maturitate digitală și informațiile necesare

După ce sunt stabilite exact obiectivele auditului, cu criteriile de evaluare relevante, sunt strânse informații despre întreprinderea solicitantă. Specialiștii Suntec vor avea nevoie de:

  • detalii despre cifra de afaceri, numărul de angajați și echipamentele folosite
  • informații despre codurile CAEN ale companiei și activitățile care sunt derulate în cadrul domeniului de activitate
  • date despre sediul social al organizației și punctele de lucru ale acesteia

Următoarea etapă a auditului pre-implementare o reprezintă analiza datelor. Suntec verifică fiecare criteriu DESI din ghidul de digitalizare pentru a determina nivelul actual de digitalizare și inovare al organizației. Se va ține cont și de așteptările de întreprinderii solicitante pentru a se stabili nevoile concrete în privința digitalizării. 

În cadrul raportului de maturitate digitală ce va fi generat în urma auditului, vom identifica soluții software și hardware potrivite pentru proiect și îi vom consilia pe clienții noștri cu privire la achizițiile necesare pentru îmbunătățirea activităților digitale ale companiei.



Etapele de derulare ale unui proiect de digitalizare

  1. Auditul de maturitate digitală pre-implementare SUNTEC
  2. Realizarea documentaţiei suport
  3. Depunerea dosarului de finanţare
  4. Evaluarea şi selecţia beneficiarilor
  5. Contractarea
  6. Implementarea investiţiilor specifice
  7. Audit de maturitate digitală post-implementare SUNTEC

Ești interesat de o ofertă de audit IT de maturitate digitală?