_Articole
De ce e importantă colaborarea cu specialiști în achiziția echipamentelor pentru proiecte cu fonduri europene
„Administrez o firmă și am oportunitatea de a o dezvolta cu ajutorul fondurilor europene. E drept, trebuie să vin și eu cu o parte (mică) din bani, dar e important că am la dispoziție o sumă frumoasă ca să îmi cresc afacerea. Vreau să îmi cumpăr echipamente și să urmez cursuri de formare. Așa investesc și în business-ul meu, și în mine.”
Te regăsești în povestea de mai sus?

Dacă răspunsul este afirmativ, înseamnă că ești un antreprenor cu inițiativă, care vrea nu doar să supraviețuiască pe piață, ci să se dezvolte, să ofere produse ori servicii de calitate. Iar pentru asta cauți soluții și le găsești pe cele mai bune pentru tine – singur sau cu ajutorul unor specialiști cu experiență și dedicare.
Programele ce asigură finanțare cu fonduri europene
În prezent, antreprenorii care vor să acceseze fonduri europene o pot face prin depunerea de proiecte în cadrul a trei programe de finanțare: Start Up Nation, programul „Femeia Antreprenor” și cel pentru digitalizarea IMM-urilor.
- Start Up Nation 2024 are un buget de aproximativ 450 de milioane de euro, iar valoarea finanțării nerambursabile prin acest program va fi de cel mult 250.000 de lei, reprezentând până la 90% din valoarea cheltuielilor eligibile. Cei care depun proiecte trebuie să creeze minimum două locuri de muncă, iar cursurile de pregătire antreprenorială devin o condiție de eligibilitate. (Toate detaliile despre programul Start Up Nation 2024 sunt disponibile AICI.)
- Româncele care dețin o afacere pot accesa fonduri nerambursabile prin programul „Femeia Antreprenor”. Cererile de finanțare se pot depune până la mijlocul lunii septembrie, în baza acestora având posibilitatea să obțină cel mult 200.000 de lei/firmă. Aproximativ 1.000 de femei de afaceri pot beneficia de bugetul de 200.000.000 de lei, alocat în cadrul ediției din 2024 a programului. (Aflați AICI care sunt condițiile de accesarea finanțării și ce cheltuieli sunt eligibile prin programul „Femeia Antreprenor”.)
- În cadrul programului pentru digitalizarea IMM, ajutorul de minimis se acordă microîntreprinderilor și firmelor mici și mijlocii și este cuprins între 20.000 de euro și 100.000 de euro/proiect. Până acum au fost declarate eligibile peste 1160 de proiecte, iar ținta este de aproape 5.400 contracte de finanțare, în limita bugetului total de 347,5 milioane de euro. (Detalii despre acest program aveți AICI )
Cunoștințe și experiență în achiziția de echipamente
Aprobarea finanțării pentru proiectul pe care un antreprenor l-a depus nu înseamnă că problemele s-au încheiat. Urmează implementarea planului susținut cu bani europeni, iar un pas important îl reprezintă achiziționarea echipamentelor necesare.
Trebuie știut că această etapă reprezintă o adevărată provocare, pentru că reprezintă un proces complex, cu cerințe stricte care trebuie respectate pentru a fi asigurate conformitatea și eficiența. Cumpărarea echipamentelor presupune identificarea nevoilor specifice ale proiectului, selectarea furnizorilor adecvați, negocierea condițiilor și prețurilor, urmate de livrarea și instalarea echipamentelor.
E nevoie de cunoștințe și experiență pentru a duce la bun sfârșit acest proces; în lipsa acestor calități, pot apărea întârzieri în punerea în aplicare a proiectului și, inevitabil, pierderi financiare.
De aceea este important ca antreprenorii care au accesat fonduri europene să apeleze la profesioniști care să gestioneze toate etapele achiziției de echipamente.
Suntec: furnizor complet de echipamente
Specialiștii Suntec oferă servicii complete, personalizate și integrate îmn privința achiziției de echipamente: de la consultanță adaptată nevoilor fiecărui proiect, soluții complete pentru întregul proces de achiziție și un portofoliu de furnizori și producători.
În plus, Suntec oferă servicii importante în acest domeniu:
- negocierea unor condiții avantajoase și coordonarea livrării și instalării echipamentelor, fiind un furnizor complet pentru clienții săi.
- facilitarea procesului de accesare a fondurilor necesare pentru creditul-punte de care antreprenorul are nevoie pentru achiziții. Suntec îi pune în legătură pe clienți cu băncile care oferă credite speciale pentru proiectele cu fonduri europene și au proceduri bine stabilite în acest sens.
- recomandarea unor colaboratori care vin cu prețuri avantajoase pentru cursurile de formare, dar și a unor firme de asigurare pentru echipamente
- plăcuțe informative oferite în cazul tuturor proiectelor.
Ești interesat de oferta Suntec?